המדריך (המקיף) הראשון, והאחרון שתצטרכו כדי לדעת מה זה פרסום ממומן!
סיכום מהיר על השינויים שעבנו בעולם הפרסום עד שהגיע הפרסום הממומן
עד לא מזמן היו כמה דרכי פרסום, פשוטות יחסית וכולם היו משתמשים רק בהם:
אני מדבר על פרסום בטלוויזיה, עיתונים, שילטי חוצות, רדיו ובדואר.
והם עבדו יפה. יכולתם פשוט לרכוש מקום ברדיו או בטלוויזיה לפרסומת שלכם וכל תשומת הלב של הצופים או המאזינים היתה אליכם. למסר שאתם רוצים להעביר.
אבל, זה בעבר. ועם זאת בגלל הייתרונות של האינטרנט, וכל עולם הסלולרי שכול החיים שלנו בערך נמצאים בו –
נוצרה מציאות של עומס מטורף של תכנים.
לדוגמא: ידעתם שכל 60 שניות נוצרים כ:
ובתאכלס, אנחנו מתמודדים עם זה יפה, המוח האנושי יכול להסתגל לכל דבר:)
והיום אנחנו חייבים לייצר תוכן איכותי וקצר.
וכל אחד שיש לו חיבור לאינטרנט מבחינתי זה לקוח פוטנציאלי של כל שירות כזה או אחר.
היופי שבאינטרנט זה היכולת שהיא נותנת לנו להגיע לאנשים מכל מקום בעולם אל כל מקום בעולם.
וזה נותן לכל אחד את הבמה להשמיע את מה שהוא רוצה להשמיע.
הבעיה בזה, מרוב כל הבמות שנוצרו, נוצר רעש אחד גדול. והלקוח ניהיה הרבה יותר בררן.
אז המצב היום הוא ככה:
- הכל עבר לעולם הדיגיטל.
- המקום שיש בדיגיטל מאוד מוצף בנותני שירות כאלה ואחרים.
- אז להעביר את המסר שלנו במקום הזה הפך להיות משימה לא פשוטה בכלל.
- וכל טעות עולה לנו ממש ביוקר, בגלל התחרות.
כאן נכנס הפרסום ממומן, וכמו בכל מקום,
אתם חייבים לדעת איך לעקוף את המתחרים שלכם.
פרסום ממומן מאפשר לנו להציג את השירות שלנו ממש מול העיניים של הלקוחות הפוטנציאלים שאנחנו בוחרים,
זה מגדיל לנו משמעותית את הסיכויים לקבל לקוחות חדשים –
ובנוסף יש לנו את האפשרות לעצור את הקמפיין ולשפר את מה שלא עובד.
(בניגוד לפרסומת בטלוויזיה או ברדיו)
אנחנו כאן בריידאון, נושמים שיווק דיגיטלי וזה הדבר שאנחנו הכי טובים בו,
וזאת הסיבה ששמנו כפפות והחלטנו לכתוב מדריך מקיף לכל עולם הפרסום ממומן,
אחרי שתראו את זה, מבטיח לכם שאתם יכולים להרים קמפיין בקלי קלות.
- אז בואו נתחיל. קודם כל מה זה PPC?
זה ראשי תיבות של Pay-Per-Click – בעברית צחה, אתם משלמים רק במקרה שמישהו הקליק על המודעה שלכם,
בשיטה הזו המודעה שלכם תיהיה מוצגת בדף התוצאות של גוגל או ברשתות החברתיות.
לגבי מנועי החיפוש, ואני אזכיר רק את גוגל כי הוא הכי פפולרי,
המודעות האלה נקראו מודעות ממונות, ואתם בוחרים בפני מי להציג את אותם מודעות על פי מילות המפתח, הביטויים שהגולשים יחפשו בגוגל.
לגבי הרשתות החברתיות, לדוגמא פייסבוק אינסטגרם, יוטיוב וכו. אתם תפרסמו את המודעה שלכם לאנשים לפי תחומי העניין שהם מתעניינים בהם.
בשני התחומים האלו, העיקרונות של PPC (תשלום לפי קליק) נשארים אותו הדבר:
ומי שרואה את המודעות הללו, זה כי המפרסם הגדיר אותו בתור הקהל יעד שלו.
בואו נדבר על מילות מפתח או הביטויים שתבחרו, זה באמת החלק הכי חשוב, אז תהיו איתי.
מנוע החיפוש הכי גדול ללא עוררין זה.. גוגל. שבישראל משתמשים בו יותר מ90 אחוז מהגולשים.
הפלטפורמה של גוגל לפרסום ממומן נקראית AdWords.
הפלטפורמה הזאת מאפשרת למפרסם לקחת מילות מפתח (מה שאנשים מקלידים בגוגל כשהם מחפשים משהו) ולהציג בראש הדף של התוצאות של אותה מילת מפתח את המודעה של המפרסם.
לדוגמא:
בוא נגיד לצורך העניין שאתם עורכי דין, ואתם מתעסקים בעניינים משפחתיים,
ואתם צריכים לקוחות, כמו כולם.
ואתם רוצים להגיע אל לקוחות מאוד ספציפיים.
אז יש כמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמיכם לפני שאתם צוללים לעולם הפרסום הממומן.
מי הם קהל היעד שלכם?
ומה הם מחפשים?
על ידי זה שתבחרו מילות מפתח, על פי הדמוגרפיה של הקהל שלכם,
אתם תוכלו להציג את המודעה שלכם ממש ממול העיניים של הלקוחות הפוטנציאליים שבדיוק מחפשים את מה שיש לכם להציע.
אבל חשוב מאוד להיות פה מאוד ספציפיים. אתם יכולים לבחור "התאמה רחבה" למילות מפתח שלכם (לדוגמא "עורך דין משפחה" או "משרד עורכי דין משפחה")
אבל אז התחרות על המילות מפתח האלו תיהיה מאוד קשה ולכן גם הם יהיו מאוד יקרות.
ובנוסף גם זה יהיה רחב מדיי ויגיע לקהל שאתם לא בדיוק רציתם שיגיע,
ואם תבחרו "עורך דין משפחה" אז יקליקו על המודעה שלכם לא רק אנשים שבאמת מתעניינים ב"עורך דין לענייני משפחה"
אלא גם סתם אנשים שרוצים לברר מה זה עורך דין לענייני משפחה.
וזה יגרום למצב שהם יראו את המודעה שלכם, ילחצו עליה, יבינו מהר מאוד שזה לא מה שהם חיפשו וינטשו (יעזבו מהר את הדף)
וכל זה יעלה לכם כסף.
אז בואו נגיד, שאתם תבחרו מילה לא בהתאמה רחבה,
אלא שתיהיה ספציפית יותר.
מה שאומר שהמודעה שלכם תופיע מתי שאנשים יחפשו ביטוי כמו "עורך דין מומחה לענייני משפחה".
זה חשוב, בגלל שאנשים מקבלים החלטות באינטרנט בצורה מאוד מהירה, והגולשים מצפים למצוא בדיוק את מה שהם חיפשו בזמן שהם מקליקים על המודעה שלכם.
עכשיו נשאר רק בעיה אחת, שככל הנראה גם המתחרים שלכם ילחצו על המודעה שלכם. ואתם תשלמו על זה.
בכל מקרה, כשרוצים ליצור מודעות ספיציפיות, עושים את זה בעזרת קבוצת מודעות.
קבצות מודעות זה כמו מטרייה של כל המודעות שקשורות אחת לשניה שבעצם באותה קטגוריה.
לדוגמא:
בוא נגיד שאתם רוצים לעשות מודעה מאוד ספציפית עבור שירות מסויים כגון צוואות במקרה שלנו,
אז כדאי לכם לעשות ביטויים עם זנב ארוך,
הכוונה – זה יכול להיות ביטוי שהוא ממש משפט שלם,
אם העו"ד שלנו ירצה לקבל לקוחות מאזור מסויים, עם כוונה ברורה לאנשים שצריכים עו"ד לענייני ירושות,
אז כדאי לכם לשקול ביטויים כגון:
עורך דין ירושה מומלץ (כוונת רכישה)
עורך דין לענייני ירושה בירושלים (חיפוש מקומי)
עו"ד מומחה לצוואות
כל אחד מהביטויים הללו מכוונים בצורה מאוד ספציפית אל הקהל שלכם ישר אל הרגע שבו הם יצטרכו אתכם.
מדובר פה בקהל עם כוונת רכישה הרבה יותר טובה מאשר הביטוי "עו"ד משפחה".
למרות שזה יוריד משמעותית את החשיפה של המודעה שלכם לאנשים, עדיין זה דבר טוב ועדיף עבורכם.
אתם צריכים לכוון לקהל יעד ספציפי שמחפשים את השירות שלכם.
אם תשתמשו ותלכו עם התאוריה הזאת אתם תחסכו לעצמיכם הרבה בזבוז של התקציב שלכם,
וזה גם ישפר את אחוזי ההמרה שלכם.
פרסום ברשתות החברתיות.
אז למדנו שבפרסום במנועי החיפוש כמו גוגל,
צדים את הקהל יעד שלכם באמצעות מילות מפתח (ביטויים) שעל פי הם המודעה שלכם תוצג,
אבל ברשתות החברתיות זה קצת שונה.
ברשתות החברתיות משתמשים בנתונים שמבוססים על אנשים,
כגון עם איזה דפים הקהל הזה עשה אינטראקציה כלשהיא
ועל פי האינטרסים שאותו קהל יעד מתעניין בהם.
ועל ידי זה הפרסום ימצא את הקהל שאותו נבחר לנכון.
לדוגמא:
בוא נגיד שאתם רוצים לפרסם לחברה שמפיקה בר מצוות בישראל עבור אמריקאיים עמידים שרוצים לעשות בר מצווה לבנם בארץ הקודש.
אז לצורך העניין אנו נרצה לפרסם בפייסבוק וניצור שם קמפיין שיטרגט (יצוד) גברים ונשים בגילאים 31-56, שגרים בריכוזים יהודיים בארה"ב, שנשואים, ויש להם ילדים, ושהם עוקבים או עשו לייקים לעמודים כמו של ישי ריבו, גד אלבז, עומר אדם ועוד כל מיני סממנים שהם יהודים ואוהבים את ישראל.
בדוגמא הזאת, המודעה שלכם תופיע בפני אנשים מאוד ספציפיים עם פוטנציאל מאוד גדול שאולי יצטרכו את השירות שלכם.
ובזמן שהם משוטטים להם בפיד של הפייסבוק, הם יראו את המודעה שלכם,
יחליטו ללחוץ עליה, ובין אם הם הפכו ללידים או לא – אתם תחוייביו על הלחיצה שלהם, אז משתלם לכם, ויותר מזה, זה יחסוך לכם הרבה אם תבחרו את הקהל שלכם בקפידה.
בדרך כלל, ככל שתהיו יותר ספציפים בקהל יעד שלכם,
כך פחות אנשים ילחצו על המודעה שלכם.
בכל מקרה, גם פה – עדיף ללכת על קהל ספציפי.
בדוגמא שהבאנו למעלה, אם תבחרו ללכת לדוגמא על קהל שגר בארה"ב ולאו דווקא בריכוזים יהודיים, או שהם לא נשואים, או שהם לא הראו עניין בתחומים ישראלים, אז המודעה שלכם תוצג בפני קהל רחב הרבה יותר.
והסכנה פה בעצם שהרבה אנשים אולי ילחצו על המודעה שלכם, סתם מתוך סקרנות ושהם לא באמת צריכים את השירות שלכם,
ויהיו הרבה כאלה, וזה יגרום לכם לבזבז המון כסף מבלי לקבל שום תמורה, וכל זה בגלל שלא בחרתם את קהל היעד שלכם כמו שצריך.
אז כדאי לכם להיות ספציפיים כמה שאפשר מתי שאתם בוחרים קהל יעד, כדי לוודא שכל שקל שתוציאו בפרסום, הוא ינוצל כדי להיות בפני הבן אדם הנכון שבאמת צריך את השירות שלכם.
אוקיי בוא נעשה סיכום מהיר של מהם הייתרונות של פרסום ממומן:
אז פרסום ממומן מאפשר לנו כמה דברים מאוד חשובים:
- לבחור את מי שיראה את המודעה שלנו.
- האתר שלכם יהיה בראש תוצאות החיפוש של גוגל בלחיצת כפתור.
- מובטח לכם שהמודעה שלכם תוצג בפני הקהל שלכם (בין אם הם יקליקו עליה ובין אם לא) – אגב זה מה שנקרא "חשיפה".
- זה נותן לנו אפשרות לבחון מה עובד ומה פחות עובד
- וכמובן להפסיק את הקמפיין מתי שנצטרך.
אז שוב, בהשוואה לפרסום בסגנון "שגר ושכח" שיש במקומות כמו שילטי חוצות או מגזינים – ששם קשה מאוד לדעת באמת כמה אנשים צפו במודעה שלכם
ומה עובד שם ומה לא. –
פרסום ממומן הביא איתו פרסום עם רמה אחרת של שקיפות ואפשרות למדוד את הקמפיין שלנו.
זה נותן למפרסמים שליטה מוחלטת להחליט מי, איפה ואיך הם רוצים להעביר את המסר שלהם.
והנושא האחרון והמאוד חשוב בתחום הפרסום ממומן זה:
Remarketing - או בעברית: שיווק חוזר.
אני בטוח שכבר נתקלתם בזה… אני אסביר ואתם כבר תדעו על מה אני מדבר…
יצא לכם לשוטט באתר מסויים, לדוגמא בעליאקספרס,
ואז יצאתם לבדוק את אותו מוצר באתר אחר, ואז פתאום אתם נתקלתם באותו מוצר בדיוק שחיפשתם או משהו מאוד דומה בתוך מודעה?
אז זה מה שנקרא רימארקטינג.
זה בעצם שיטת פרסום שתופסת חתיכת קוד מעקב אחריכם, מה שנקרא cookie
דרך האתר שאליו נכנסתם ושותלת אותו על הדפדפן חיפוש שלכם
כדי להראות לכם שוב את המוצר שהתעניינתם בו,
ולא רק שזה פשוט מראה לך את המוצר הזה שוב,
אלא זה גם מכריח אתכם לשקול שוב את ההחלטה שלכם אם אתם רוצים לקנות את המוצר הזה או לא בכל פעם שתראו את המודעה הזאת.
עושים את זה דרך כלי של גוגל שנקרא Google Display,
גוגל מאפשרות לנו לפרסם מודעה על פי האתרים שהגולשים ביקרו בהם,
ועל פי התוכן שיש באותם אתרים.
לדוגמא:
בוא נחזור לדוגמא עם העורך דין לענייני משפחה שלנו,
אם נשתמש בקמפיין Google Display
אז נוכל להשתמש בו כדי להראות את מודעה שתקשר חזרה לאתר של העו"ד שלנו באתרים שמדברים על נושאים משפטיים ובנושאים משפטיים.
וזה עובד!
אז בואו נראה איך עושים גם את זה בצורה ספציפית לעו"ד שלנו.
כל עוד זה לא מקרה חרום, מתי שאנשים צריכים עו"ד,
הם בדרך כלל לוקחים את הזמן שלהם כדי לחקור ולשאול את השאלות שלהם הרבה לפני שהם מרימים טלפון לעו"ד.
בואו נקח לדוגמא אדם ששוקל להתגרש. הוא ככל הנראה יכנס לגוגל ויתחיל לחפש תשובות לשאלות שלו לבעיות כמו, משמרות על הילדים, חלוקת נכסים וכו לא חסר שאלות…
אם האיש הזה במקרה יכנס לאתר של העו"ד שלנו,
אנו נוכל לעשות קמפיין רימארקטינג שיציג מודעה של משרד העו"ד שלנו עם תמונה יפה של המשרד,
בכל אתר שקשור לתחום המשפטי שככל הנראה האיש שלנו יכנס.
הייתרון הגדול הוא שלא משנה אם הוא ילחץ על המודעה שלנו ויחזור בחזרה אל האתר שלנו או לא,
הוא תמיד יהיה חשוף למותג שלנו וזה יגדיל את הסיכויי שהוא יעבוד עם העו"ד שלנו.
אז אם בונים כמו שצריך קמפיין רימארקטינג בצורה טובה,
אז כל הדברים האלו יתחברו ביחד וזה יבנה לכם שם של מותג והלקוחות שלכם יסמכו עליכם הרבה יותר.
מסקנה.
פרסום ממומן, בין אם זה פרסום ברשתות החברתיות ובין אם זה בגוגל,
זה ההשקעה החכמה ביותר כדי להגדיל את העסק שלכם, ולייצר עוד לקוחות.
אז למרות שרק נגענו מלמעלה בכל התחום של הפרסום הממומן,
עדיין זה אחלה מקום להתחיל בו כדי להגדיל את העסק שלכם, ומה שלמדנו היום זה כל הבסיס של פרסום ממומן.
אז אם אתם צריכים עזרה בקמפיין שלכם, או בכל דבר אחר – אל תהססו לפנות אלינו אנחנו נשמח לעזור בכל מה שאנחנו יודעים.