2020 – בואו נדבר על פרסום בגוגל
זה לא סוד, מאז שגוגל נכנסה לחיינו ולקחה חלק בלתי נפרד מעולם הפרסום בדיגיטל היא לא מפסיקה לשחק תפקיד מרכזי בשוק הפרסום. ככל שהתחרות גדלה כך גוגל מתפתחת יותר ויותר והופכת למשוכללת וטכנולוגית יותר – כך הופך פרסום בגוגל למקצוע לכל דבר ועיניין המחייב מקצועיות וידע רב בתחום על מנת להבטיח תוצאות טובות יותר.
במאמר זה נעשה סקירה למספר טרנדים שאנו צופים שיהיו מרכזים בשנת 2020 בעולם פרסום בגוגל.
המעבר ל- Google Ads: סיבך או שיכלל את התהליך?
המעבר מ- Google AdWords ל- Google Ads הביא לשינויים רבים בתהליך הפרסום. חלק מהשינויים הגיעו אלינו לטובה וחלקם הצליחו להטריד חלק נכבד ממנהלי השיווק ואנשי המקצוע בתחום.
אחד השינויים המשמעותיים שהביאה המערכת החדשה הוא שינוי משמעותי בתהליך של פרסום בגוגל. מודעות החיפוש בגוגל כבר לא יהיו אוטומטיות ב- 100%. המורכבות במערכת החדשה "מאלצת" מפרסמים רבים לרכוש ידע רב ומקצועי כדי לנהל קמפיינים במערכת או לחילופין לקבל שירות מסוכנות המתמחה בקמפיינים פרסום בגוגל.
הצפי לשנת 2020 הוא שכל תהליך של פרסום בגוגל יהיה ארוך ומקצועי יותר. גוגל חיפוש יהפוך למקום "צפוף" ותחרותי יותר כך ה"שחקנים" יתחרו על שטחי פרסום וכולם יתמודדו על מיקום גבוה יותר של המודעה – המשמעות היא שעסקים עם תקציבים נמוכים יתקשו להגיע למיקום גבוה.
עלייה בעלות לקליק – תתכוננו
פרסום בגוגל עובד לפי שיטת PPC, כלומר, תשלום לפי הקלקה. התחרות בעולם הפרסום בגוגל והדיגיטל משפיעה ישירות על עלות לקליק, ההולכת והופכת יקרה יותר בתחומים רבים.
בשנתיים האחרונות ניתן לראות עלייה משמעותית בעלות לקליק בתחומים רבים וכן בקמפיינים רבים מבעבר. תחומים פחות תחרותיים הפכו ל"צפופים" יותר ותחרותיים יותר.
חשוב לציין, כי בהרבה מקרים, לקוחות אינם מבינים לעומק את השינויים בשיטות התשלום של פרסום בגוגל ולכן זה המקום של אנשי המקצוע ומנהלי הקמפיינים להסביר וכמובן לגבות בנתונים ישנים ומאמרים מקצועיים בתחום.
אחד הדברים שגוגל ישימו עליו הכי הרבה דגש הוא נושא איכות המודעה. על מנת שהמודעה שלנו תהיה איכותית בעינו של גוגל עלינו לשפר את המודעות, לייצר קריאטיב יצירתי וליצור מסרים מובנים בקמפיינים שלנו. פרסום בגוגל הופך לג'ונגל על מיקום מודעות הפרסום שלנו.
דברו לגוגל עם חיפוש קולי
פרסום בגוגל בעזרת חיפוש קולי הוא אינו דבר חדש. החיפוש הקולי מופיע בשורת החיפוש כבר מספר שנים. נכון שהוא לא ממש חדש אבל נראה שהוא תופס תאוצה עם יותר ויותר שימושים. בנוסף לשימושים הגוברים ניתן לראות חברות ואתרים נוספים המשתמשים בחיפוש הקולי ובניהם ניתן לראות את אמזון, גוגל, אפל ועוד.
בישראל הקצב שונה ואיטי משאר המשתמשים בחו"ל. החיפוש הקולי אמור להחליף את המקלדת ומילות המפתח מאחר ובחיפוש הקולי נכנסות יותר מילות מפתח, ביטויי 'זנב ארוך' ומשפטים מורכבים.
בשורה התחתונה
פרסום בגוגל בפרט ושיווק בדיגיטל ככלל הופך לתחום מורכב מאד המחייב שימוש במערכות מתקדמות. פרסום בגוגל הולך לשנות את תצורתו הנוכחית וכך גם עולם השיווק הדיגיטלי שאנו מכירים.
יש אין ספור אפשרויות פרסום בגוגל ובדיגיטל עם פוטנציאל גדול ולכן חשוב לעשות בחירת החלטות בחשיבה מבלי לקחת סיכונים מיותרים.