קידום אתרים – כך תמנעו מעונשים בתעשיות תחרותיות במיוחד

בכל פרויקט קידום אתרים מתקיים המתח, שבין הרצון לייצר תוצאות כמה שיותר מהר, ובין הצורך להימנע מעונשים שיוטלו על הדומיין על ידי האלגוריתמים של מנועי החיפוש.

בתחומים תחרותיים במיוחד, האתגר הזה מתעצם: טכניקות כובע לבן נחשבות לטכניקות איטיות למדי, ועל מנת לייצר הישגים בתחום, ולקבל המשך תמיכה לפרויקט קידום האתר, נפנים חלק מן המקדמים לטכניקות כובע שחור, שמצד אחד עשויות לקדם בפרקי זמן קצרים מאוד את עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, ומצד שני, לגרום לשריפת הדומיין, ולתשומת לב מוגברת של מנועי החיפוש לנעשה מאחורי הקלעים של האתר.

במאמר הבא ננסה להסביר כיצד על מקדמי אתרים לפעול בנישות תחרותיות במיוחד, על מנת לייצר הישגים בטוחים באופן יחסי. תחומים כמו הימורים, עסקאות המרת מטבע, ביטוח והלוואות, הם תחומים שגוגל מייחסת להם תשומת לב גדולה יותר, בשל ההשפעה האפשרית שלהם על חיי אדם או כסף.

בעגה המקצועית נקראים אתרים כאלו בשם YMYL שהם ראשי התיבות של הביטוי Your Money or Your Life – והכוונה כאן היא לתחומים שבהם גוגל הייתה רוצה להציג תוצאות איכותיות במיוחד לגולשים, כאלו שעברו סינונים קפדניים יותר מבחינת האלגוריתם.

אז אם אתם עוסקים בקידום אתרים של תכנים בנישות תחרותיות במיוחד, כדאי יהיה שתייחסו חשיבות להיבטים הבאים בתהליך קידום האתר:

בחירה נכונה של שם הדומיין

בעבר, לשם הדומיין, בטח ובטח בתחומים תחרותיים במיוחד, הייתה השפעה גדולה על הסיכוי לקדם את האתר באותה הנישה. ההגיון היה ברור: ככל ששם הדומיין דומה יותר למילות המפתח המרכזיות ששוות כסף, כך סביר יותר להניח שהאתר הזה מהווה את מקור הסמכות בנושא, שהוא ותיק, צבר מוניטין איכותי, ועומד מאחוריו גוף רציני ובר סמכות.

זאת הסיבה, שבמשך שנים, הקפידו מותגים שרצו להיכנס לנישות תחרותיות במיוחד, לנסות ולאתר דומיינים ותיקים שמתפנים, ואשר מכילים בצורה מלא או חלקית, את מילות המפתח המעניינות בתחום.

אלא שכיום, המצב אינו כזה, ואף ייתכן שבחירה של דומיין עם פוקוס גבוה מידי, עלולה לייצר בדיקות קפדניות יותר מצד מנוע החיפוש, באשר ללגיטימיות הדומיין ולאיכות התכנים והשירותים המוצעים באמצעו האתר המשויך לדומיין.

לכן, העיצה בהקשר הזה, היא להימנע מהצפה מוגזמת של מילות מפתח תחרותיות במיוחד, הן בשם הדומיין, והן בתגיות המטא והכותרות השונות של האתר. נהגו בזהירות יתרה ככל שמדובר בבחירת שם הדומיין בנישות תחרותיות במיוחד.

ניתוח מעמיק של סביבת התחרות

בתחומים תחרותיים במיוחד, למידה מסביבת התחרות והסקת מסקנות היא מתודה מומלצת במיוחד. במקרים מסוימים, ניתן אפילו להעניק למתחרים את יתרון הקדימות, על מנת לנסות ולהבין את ההשפעה של פעולות שביצעו, ועל הסיכוי לחוות ענישה מצד מנוע החיפוש.

בהקשר של קידום אתרים בתחומים תחרותיים במיוחד, כדאי יהיה למפות את האתרים שנמצאים בעמוד הראשון והשני של תוצאות החיפוש בגוגל, עבור ביטוי מפתח פופולריים, וללמוד מתוך תחקור האתרים המופיעים, על מגמות חשובות.

למשל, ניתוח כזה יאפשר להבין באילו עמודים איבדו המתחרים חלק נכבד מן הדירוגים והטראפיק שלהם, אולי אף בשל ענישה מצד מנוע החיפוש. ניתן להתרשם ממבנה ה – url של אתרי המתחרים ומן ההיררכיה ששולבה בהם כדי להבין מה עובד טוב ומה פחות מבחינת קידום האתר. כמו כן, מעקב אחר תגיות המטא של העמודים הרלוונטיים, מיפוי עמודי הנחיתה אליהם מובלים הגולשים בעת חיפוש של מילות מפתח רלוונטיות, הבנה נכונה של חווית המשתמש המוצעת לגולשים, מהירות הטעינה של עמודי האתר, ההאתמה של עמודים אלו לא רק לתצוגה אלא גם לשימוש באמצעות מכשירי מובייל, הלוגיקה המוטמעת באתר והזרימה בין העמודים השונים – כל אלו פרמטרים שבהם ניתן לעשות שימוש כדי ללמוד לא מעט על מהי התוכנית הנכונה לגיבוש צעדים מעשיים, שיובילו את האתר מעלה בתוצאות החיפוש.

בניית קישורים בצורה מחושבת

בעולם של קידום אתרים, טכניקות לבניית קישורים הן האיזור החם והמסוכן של כל פרויקט. אף מנוע חיפוש לא יעניש בעלי אתרים על ריבוי תוכן איכותי, או מהירות טעינה משובחת של עמודי האתר. עם זאת, בניה מוגזמת של קישורים ממקורות לכאורה סמכותיים, הפצצת אתר חדש יחסית בקישורים בלי פרופורציה לתוכן, והשימוש במקורות לא איכותיים מספיק שיקשרו ישירות לעמודי הכסף – כל אלה יכולים לחבל במאמצי הקידום ולגרור עונשים מצד מנועי החיפוש.

מה כדאי לעשות בתחום בניית הקישורים?

ראשית, בניה של פרופיל הקישורים באמצעות קבלת קישורים המכילים את שם המותג ומפנים לדף הבית – תחשב לטכניקה בטוחה למדי. קשה יהיה הרבה יותר להעניש אתר על קישור ממותג שמפנה לדף הבית, ולא לעמוד כסף. כדי לבנות תשתית מתאימה, כדאי יהיה לצייד את האתר בקישורים אל דף הבית שמקורם יהיה מגוון רחב של אתרים, עם סמכות שונה וחוזק דומיין שונה, על מנת לשמר מראה טבעי ככל האפשר.

כמובן, קישורים כאלו צריכים להפנות אל עמוד שמכיל תוכן איכותי, עשיר, שמוטמעות בו תמונות איכותיות, ולמעשה, מצדיק את עצם הקישור אליו.

אחת מן הפרקטיקות שחשוב שמקדמי אתרים בתחומים תחרותיים במיוחד יבצעו, הוא מעקב אחר התפלגות הקישורים לאתרי המתחרים, במטרה להבין כמה מן הקישורים מופנים אל דף הבית, כמה מהם הם קישורים ממותגים, כמה מובילים לעמודי הכסף ישירות ועוד.

הפוסט הזה היה יעיל עבורך?

אם כן אנו נשמח שתשתף את החברים שלך ברשתות החברתיות. 

יש לך משהו להוסיף? אתה מוזמן להגיב לנו כאן למטה.

השאר תגובה

מאמר אורח
Maimon Badush

קמפיין פרסומי בעידן החדש

קמפיין פרסומי בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בהקמתם של מסעי פרסום של העסקים אשר מעוניינים לפרסם את המוצרים שלהם. עולם הפרינט הוריד הילוך באופן משמעותי

קרא עוד »
חיפוש

קטגוריות

מאמרים ופוסטים אחרונים

לקוחות מספרים

רפי קונו
רפי קונומנכ"ל חברת יהלומי
חברת יהלומי ניסור וקידוח בטון רוצה להודות לחברת ריידאון על הקידום אתרים בגוגל ועל בניית אתר מרשים ביותר אני יעשה אתזה בקצרה כי אם אני יאריך אני לא אסיים פניתי לפני כשנה למימון ואברהם בדוש שני בחורים צעירים וכריזמטים על מנת לקדם ולמנף את העסק שלי בהתחלה לא כלכך הבנתי כמה זה באמת יעיל אבל אחרי כמה חודשים הכמות פניות שקיבלנו הביא אותנו למצב שהתחלנו קרא עוד
נתי רבי
נתי רביחברת POWER
את מימון ואברהם הכרתי עוד בתחילת דרכם וסמכתי עליהם, העבודה שהם עשו בשבילי באמת השאירה אותי ללא מילים אם זה המיתוג שאני מאוד אהבתי ועזר לי ליצור שם לעסק שלי, ואם זה האתר שכולם מחמיאים לי עליו, והכי חשוב הפרסום שהם עושים לי אני מקבל הרבה עבודה ואני אפילו זוכה להעביר עבודות לחברים, הם הבטיחו לי שהאתר שלי יהיה מקום ראשון בגוגל והוא באמת מקום ראשון, אני ממליץ לכל מי שקורא את זה לעבוד עם חברת ריידאון.
דוד בן עיון
דוד בן עיוןמוברס הובלות
ממליץ בחום! אברהם ומימון אנשי עשייה שעובדים ומתמידים בעבודתם בנאמנות. מבחינה מקצועית אין לי תלונות החברה יודעים ומכירים היטב את עולם הפרסום הדיגיטלי. ולכן רואים תוצאות בשטח.
ישראל פרזם
ישראל פרזםצלזיוס מערכות חימום
לאחר מספר שנים שעשיתי מיתוג ופירסום בחברות גדולות עם שם מפוצץ החלטתי להתחיל למתג את העסק אצל אברהם מריידאון והבנתי כמה מיתוג טוב יכול להרים עסק הם דאגו שאני יהיה הכי מרוצה שיש ונתנו שירות עד הסוף אז כל עסק שרוצה לקחת את עצמו צעד קדימה תעשו צעד חכם ואני בטוח שלא תיתאכזבו
הקודם
הבא

תיק עבודות

פוסטים אחרונים

סרטון תדמית
אסטרטגיה שיווקית
Maimon Badush

הדרך לסרטון תדמית מוצלח

אם עדיין לא התחלתם לשווק את העסק שלכם באמצעות סרטוני תדמית, הגיע הזמן. הפופולריות של שיווק בווידאו כל כך מרקיעת שחקים, עד כי זה הפך

קרא עוד »
פרסום דיגיטלי
מאמר אורח
Maimon Badush

פרסום דיגיטלי: מה הכי מתאים לעסק שלך?

פרסום דיגיטלי הוא תהליך שיווק מוצרים או שירותים ללקוחות פוטנציאליים בערוצים אלקטרוניים. פרסום דיגיטלי הפך ליותר ויותר פופולרי בשנים האחרונות. עם עליית המדיה החברתית, פרסום

קרא עוד »
Internet Marketing

RideOn Internet Marketing

רייד-און שיווק דיגיטלי הנה סוכנות לשיווק עסקים בדיגיטל, אנו יוצרים מותגים בתוך רשת האינטנרט.

חיפוש

השירותים שלנו

ריידאון שיווק ופרסום באינטרנט

רוצים שגם העסק שלכם ינצח ברשת?

מלאו את הפרטים למטה ואנו נחזור אליכם כדי להבין את הצרכים שלכם ולתאם לנו פגישת היכרות