בכל פרויקט קידום אתרים מתקיים המתח, שבין הרצון לייצר תוצאות כמה שיותר מהר, ובין הצורך להימנע מעונשים שיוטלו על הדומיין על ידי האלגוריתמים של מנועי החיפוש.
בתחומים תחרותיים במיוחד, האתגר הזה מתעצם: טכניקות כובע לבן נחשבות לטכניקות איטיות למדי, ועל מנת לייצר הישגים בתחום, ולקבל המשך תמיכה לפרויקט קידום האתר, נפנים חלק מן המקדמים לטכניקות כובע שחור, שמצד אחד עשויות לקדם בפרקי זמן קצרים מאוד את עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, ומצד שני, לגרום לשריפת הדומיין, ולתשומת לב מוגברת של מנועי החיפוש לנעשה מאחורי הקלעים של האתר.
במאמר הבא ננסה להסביר כיצד על מקדמי אתרים לפעול בנישות תחרותיות במיוחד, על מנת לייצר הישגים בטוחים באופן יחסי. תחומים כמו הימורים, עסקאות המרת מטבע, ביטוח והלוואות, הם תחומים שגוגל מייחסת להם תשומת לב גדולה יותר, בשל ההשפעה האפשרית שלהם על חיי אדם או כסף.
בעגה המקצועית נקראים אתרים כאלו בשם YMYL שהם ראשי התיבות של הביטוי Your Money or Your Life – והכוונה כאן היא לתחומים שבהם גוגל הייתה רוצה להציג תוצאות איכותיות במיוחד לגולשים, כאלו שעברו סינונים קפדניים יותר מבחינת האלגוריתם.
אז אם אתם עוסקים בקידום אתרים של תכנים בנישות תחרותיות במיוחד, כדאי יהיה שתייחסו חשיבות להיבטים הבאים בתהליך קידום האתר:
בחירה נכונה של שם הדומיין
בעבר, לשם הדומיין, בטח ובטח בתחומים תחרותיים במיוחד, הייתה השפעה גדולה על הסיכוי לקדם את האתר באותה הנישה. ההגיון היה ברור: ככל ששם הדומיין דומה יותר למילות המפתח המרכזיות ששוות כסף, כך סביר יותר להניח שהאתר הזה מהווה את מקור הסמכות בנושא, שהוא ותיק, צבר מוניטין איכותי, ועומד מאחוריו גוף רציני ובר סמכות.
זאת הסיבה, שבמשך שנים, הקפידו מותגים שרצו להיכנס לנישות תחרותיות במיוחד, לנסות ולאתר דומיינים ותיקים שמתפנים, ואשר מכילים בצורה מלא או חלקית, את מילות המפתח המעניינות בתחום.
אלא שכיום, המצב אינו כזה, ואף ייתכן שבחירה של דומיין עם פוקוס גבוה מידי, עלולה לייצר בדיקות קפדניות יותר מצד מנוע החיפוש, באשר ללגיטימיות הדומיין ולאיכות התכנים והשירותים המוצעים באמצעו האתר המשויך לדומיין.
לכן, העיצה בהקשר הזה, היא להימנע מהצפה מוגזמת של מילות מפתח תחרותיות במיוחד, הן בשם הדומיין, והן בתגיות המטא והכותרות השונות של האתר. נהגו בזהירות יתרה ככל שמדובר בבחירת שם הדומיין בנישות תחרותיות במיוחד.
ניתוח מעמיק של סביבת התחרות
בתחומים תחרותיים במיוחד, למידה מסביבת התחרות והסקת מסקנות היא מתודה מומלצת במיוחד. במקרים מסוימים, ניתן אפילו להעניק למתחרים את יתרון הקדימות, על מנת לנסות ולהבין את ההשפעה של פעולות שביצעו, ועל הסיכוי לחוות ענישה מצד מנוע החיפוש.
בהקשר של קידום אתרים בתחומים תחרותיים במיוחד, כדאי יהיה למפות את האתרים שנמצאים בעמוד הראשון והשני של תוצאות החיפוש בגוגל, עבור ביטוי מפתח פופולריים, וללמוד מתוך תחקור האתרים המופיעים, על מגמות חשובות.
למשל, ניתוח כזה יאפשר להבין באילו עמודים איבדו המתחרים חלק נכבד מן הדירוגים והטראפיק שלהם, אולי אף בשל ענישה מצד מנוע החיפוש. ניתן להתרשם ממבנה ה – url של אתרי המתחרים ומן ההיררכיה ששולבה בהם כדי להבין מה עובד טוב ומה פחות מבחינת קידום האתר. כמו כן, מעקב אחר תגיות המטא של העמודים הרלוונטיים, מיפוי עמודי הנחיתה אליהם מובלים הגולשים בעת חיפוש של מילות מפתח רלוונטיות, הבנה נכונה של חווית המשתמש המוצעת לגולשים, מהירות הטעינה של עמודי האתר, ההאתמה של עמודים אלו לא רק לתצוגה אלא גם לשימוש באמצעות מכשירי מובייל, הלוגיקה המוטמעת באתר והזרימה בין העמודים השונים – כל אלו פרמטרים שבהם ניתן לעשות שימוש כדי ללמוד לא מעט על מהי התוכנית הנכונה לגיבוש צעדים מעשיים, שיובילו את האתר מעלה בתוצאות החיפוש.
בניית קישורים בצורה מחושבת
בעולם של קידום אתרים, טכניקות לבניית קישורים הן האיזור החם והמסוכן של כל פרויקט. אף מנוע חיפוש לא יעניש בעלי אתרים על ריבוי תוכן איכותי, או מהירות טעינה משובחת של עמודי האתר. עם זאת, בניה מוגזמת של קישורים ממקורות לכאורה סמכותיים, הפצצת אתר חדש יחסית בקישורים בלי פרופורציה לתוכן, והשימוש במקורות לא איכותיים מספיק שיקשרו ישירות לעמודי הכסף – כל אלה יכולים לחבל במאמצי הקידום ולגרור עונשים מצד מנועי החיפוש.
מה כדאי לעשות בתחום בניית הקישורים?
ראשית, בניה של פרופיל הקישורים באמצעות קבלת קישורים המכילים את שם המותג ומפנים לדף הבית – תחשב לטכניקה בטוחה למדי. קשה יהיה הרבה יותר להעניש אתר על קישור ממותג שמפנה לדף הבית, ולא לעמוד כסף. כדי לבנות תשתית מתאימה, כדאי יהיה לצייד את האתר בקישורים אל דף הבית שמקורם יהיה מגוון רחב של אתרים, עם סמכות שונה וחוזק דומיין שונה, על מנת לשמר מראה טבעי ככל האפשר.
כמובן, קישורים כאלו צריכים להפנות אל עמוד שמכיל תוכן איכותי, עשיר, שמוטמעות בו תמונות איכותיות, ולמעשה, מצדיק את עצם הקישור אליו.
אחת מן הפרקטיקות שחשוב שמקדמי אתרים בתחומים תחרותיים במיוחד יבצעו, הוא מעקב אחר התפלגות הקישורים לאתרי המתחרים, במטרה להבין כמה מן הקישורים מופנים אל דף הבית, כמה מהם הם קישורים ממותגים, כמה מובילים לעמודי הכסף ישירות ועוד.