אחד מתחומי עיסוק החשובים והמבוקשים בישראל הוא עריכת דין. רובנו נצטרך במהלך חיינו להיעזר בעורך דין, אם זה לצורך רכישת דירה, חתימה על עסקה או חוזה מסויים, גירושין או עקב הגשת תביעה על ידנו או נגדנו ועוד.
לצד החשיבות הגדולה של עורכי הדין, אפשר לראות גם תחרות גדולה מאוד בתחום, כשמדי שנה אלפי עורכי דין חדשים נכנסים לתחום, במגמה שמבליטה את הצורך של כל אחד ואחת מעורכי הדין בישראל להתלבט מעל השאר ולמצוא דרכים מגוונות ויצירתיות לגייס לקוחות.
איך לבצע שיווק של משרדי עורכי דין ברשת?
אחת הדרכים הטובות ביותר כיום להגדלת מאגר הלקוחות והרווחיות של משרדי עורכי הדין היא על ידי קידום בגוגל וברשתות החברתיות, בין היתר על ידי שיווק באמצעות תוכן.
הנה כמה דוגמאות לאופן שבו עורכי דין צריכים לקדם את עצמם ברשתות:
פייסבוק – ברוב המקרים, עורך דין ללא דף פייסבוק פעיל, בו הוא מעלה פוסטים בתדירות סבירה יתקשה לשווק את עצמו ולגייס לקוחות. חשוב שתעלו לפייסבוק ולרשתות האחרות, פוסטים בתדירות גבוהה. הפוסטים צריכים לכלול: ניתוח של פסקי דין רלוונטים והחלטות הממשלה השונות, נושאים אקטואליים מעניינים, טיפים לכל הגורמים בתחום ולקוחות פוטנציאלים להתנהלות משפטית, תמונות מאירועים וכנסים בהם השתתפו עורכי הדין של המשרד המלווים במלל, ועוד.
קידום טיקטוק ואינסטגרם – בהן הדגש הוא היום יותר ויותר על סרטונים קצרים, משעשעים ותכליתיים. יותר ויותר עורכי דין היום מסבירים ומנגישים סוגיות משפטיות מסוימות, באמצעות סרטונים מהשטח, המלווים בכתוביות ואפילו קטעי משחק להמחשה. עורכי דין צריכים לעקוב היום מקרוב, גם אחר המתרחש בטיקטוק. הרשת שעד לא מזמן נחשבה לנחלתם בעיקר של צעירים, הופכת ליותר ויותר פופולרית ומגדילה את קהל היעד שלה גם לגילים המבוגרים יותר.
לינקדאין – הרשת העסקית הכוללת קהל יותר מכוון עסקים, שמחפש ליצור קשרים ולהוציא לפועל שיתופי פעולה מעניינים, יכולה להיות רלוונטית גם עבור עורכי הדין. לדעתנו, הלינקדאין מתאימה יותר לעורכי הדין שפונים לחברות ותאגידים גדולים יותר, ולחברות הייטק ולחברות עם פעילות בינלאומית. חוץ מהעלאת תוכן, הגיבו לפוסטים של קולגות ולכל אדם בו אתם פוטנציאל לשיתוף פעולה עתידי.
קידום עורכי דין בגוגל: אחד האלמנטים החשובים ביותר בשיווק שלכם
לצד הרשתות החברתיות, חשוב מאוד שכל עורך דין בעל שאיפות להתפתח ולקדם את המשרד שלו, יתחזק אתר עם תוכן מעניין, רלוונטי ומתעדכן. כמובן, שרק לבנות אתר זה לא מספיק. יש לבצע קידום אתרים לעורכי דין רציף, הכולל העלאת מאמרים ותכנים כמה פעמיים בשבוע, ביצוע התאמה למנוע החיפוש של גוגל ועוד. בין היתר על ידי הוספת קישורים פנימיים, התאמת הכותרות הראשיות למילות החיפוש המבוקשות, הוספת כותרות משניות, תיאורים. וכן, הוספת תמונות בעמוד הראשי ובעמודי השירותים והמאמרים, ששידרו אמינות, בטחון וייצוגיות ועוד. כל זאת, כדי לסייע למשרד להתברג במקומות הגבוהים ביותר בגוגל בביטויים הרלוונטים לפעילותו.
כחלק מהוספת השירותים והמאמרים באתר, יהיה עליכם לערוך מחקר מילים ומתחרים, ולראות על אילו ביטויים מבוצעים הכי הרבה חיפושים, ולפי זה להתאים את אסטרטגיית התוכן שלכם.
במקביל, תוסיפו באתר לוגו מעוצב הכולל את ההתברגות של המשרד בדירוגים השונים, בין אם מדובר בדירוג הדאנס 100 או ה-BDI.
בניית אתר מעוצב ותוכן ברמה גבוהה חשובים לא רק לגיוס לקוחות, אלא גם לגיוס עובדים. הרי משרד עורכי דין יפול או יקום על כוח האדם שבו. כל מועמד היום ברגע שרואה את מודעת הדרושים, כמעט אוטומטית מקליד את שם המשרד בגוגל, לקבל עליו עוד קצת מידע. חשוב שהאתר שיופיע לפניו יראה חדשני, מעודכן, חי ומצליח.