אין כמעט אתר אינטרנט שלא חווה ירידות ועליות בכמות התנועה של הגולשים בתוכו. הסיבות לשינויים הללו הן רבות ושונות, אך האתרים החזקים באמת, מצליחים להתגבר על המשוכות החוזרות הללו ושבים לעבודה תקינה במהרה. בכדי לדעת איך להתגבר על האטה מתמשכת בתנועת הגולשים ולהחזיר את האתר שבבעלותכם לפעילות מוגברת, חשוב ללמוד איך הדברים פועלים ולהכיר את הדרכים שבהן ניתן לפעול, על מנת שכמה שיותר אנשים יבחרו לגלוש דווקא אל האתר שלכם.
איך מנצחים את האלגוריתם של גוגל?
גוגל הינו מנוע חיפוש רב עוצמה, המכיל בתוכו אינספור דרכים מחוכמות למצוא את האתרים האיכותיים והרלוונטיים ביותר שהגולש יכול להיעזר בהם, לפי מילות החיפוש שהקיש. הפלטפורמה של וורדפרס, בהיותה מערכת של קוד פתוח הנגישה לשינויים, בנויה באופן שגוגל "אוהב" ולכן קידום אתרי וורדפרס בגוגל לעומת כאלה הבנויים על פלטפורמות אחרות – נחשב לנוח הרבה יותר.
ניתן להתקין על אתר וורדפרס פלאגינים ש"יושבים" על האתר ובוחנים את ההתאמה של התוכן שלו לדרישות הקידום האורגני של גוגל – למשל הפלאגין שקרוי yoast ומסייע רבות לבניית אתרים באופן שיתאים למה שהאלגוריתם של גוגל מחפש. בנוסף לזה, כאשר נעשות בדיקות לאתר ונראה שהוא אינו משיג תוצאות משביעות רצון – לא מבחינת מיקום ולא מבחינת יחסי המרה – ניתן לשנות את האתר בקלות במקומות הנכונים ולסייע לו להשיג תוצאות טובות יותר, עד לבדיקה הבאה.
מדוע האיכות של התוכן חשובה כל כך?
גוגל תמיד יקדם ו"יעדיף" אתרים שהתוכן שלהם איכותי יותר, עם זאת יש לזכור שמדובר באלגוריתם שעושה את הדירוגים הללו ומכאן – שלמידה מעמיקה והתעדכנות בכללים של גוגל תסייע ליצירת אתר שאותו גוגל יחשיב לאיכותי. באילו דרכים ניתן לעשות זאת? הנה שלוש דוגמאות שכיחות:
- שימוש נבון ומידתי בביטויי מפתח – זה נכון ששילוב של מילות חיפוש נפוצות עשוי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש, אך כאשר הן מוכנסות "בכוח" לטקסטים ובצורה שהופכת את התוכן למאולץ, הגוגל יוריד את הדירוג.
- תכנים ארוכים – מאמרים בנושא שבו עוסק האתר, באורך של כמה מאות מילים – ייחשבו לאיכותיים ומעמיקים יותר ואותם גוגל יעדיף.
- הוספת פיצ'רים כמו תמונות וסרטונים – תיחשב כהעשרת היידע של הגולש ומתן ערך מוסף, משמע גוגל יעדיף את האתר על פני אתרים דומים שלא מכילים תוכן מסוג דומה.
ניתן להעמיק את החקר באשר להתאמת כל אתר ספציפי ובנייתו בצורה המותאמת ל seo, תוך למידה מתמשכת של התנהגות הגולשים ויצירת סנכרון בין כל הגורמים.
במה עוזרות הרשתות החברתיות?
כאשר נעשית עבודת שיווק ופרסום ברשתות החברתיות בנוסף לקידום בגוגל, סביר להניח שגולשים רבים נוספים – אשר לא נחשפו לאתר באמצעות מנוע החיפוש אלא דווקא דרך פייסבוק, למשל – ייכנסו לאתר. עניין זה כשלעצמו יגדיל, ככל הנראה, את המכירות וכמו כן את התנועה באתר, מה שבעקיפין יעלה גם את דירוגו מול מתחריו בגוגל.