בימינו, כל עסק זקוק לאתר אינטרנט כדי להצליח. עם זאת, לא מעט אתרים לא מצליחים להתרומם ולהביא את העסק לרמת השגשוג המקווה. כדי שאתר התדמית יצליח, חשוב לנקוט במספר צעדים עוד לפני שבכלל ניגשים לשלב הראשון של הבנייה.
שלבים לבניית אתר תדמית
1 אסטרטגיה
קודם כל יש להגדיר את המטרה שהאתר שלכם אמור לשרת. כדי לעשות זאת עליכם לברר עם עצמכם:
- מי אתם?
- מה מלהיב אתכם?
- מהם ערכי הליבה של העסק שלכם?
2. המסע של הלקוח – חוויית המשתמש
תוכלו להתחיל לדמיין מה האתר שלכם צריך לכלול רק לאחר:
- שקבעתם את ערכי הליבה של העסק עליהם יתבסס האתר
- שאתם יודעים איזה מסר אתם רוצים להעביר למבקרים באתר
בניית אתרי תדמית אמורה לקחת בחשבון את סוג המסע שיוביל את האנשים שמגיעים לאתר שלכם. אחרי הכול, הרושם הראשוני הוא לא הכול, צריך לחשוב גם על המשך הדרך.
3. מפת האתר
כשאתם שוקלים את חוויית המשתמש, זה הזמן למפות את הדפים שתרצו לכלול באתר. מומלץ לשרטט את המיפוי כדי לקבל מבט ממעוף הציפור על הדפים שיהיו באתר.
מפה, או תרשים זרימה, יעזרו לכם לשרטט את האתר דף אחר דף. קבלו החלטה לגבי הקטגוריות העיקריות בתפריט, ואז מפו את הדפים שיהיו בכול אחת מהקטגוריות.
קחו בחשבון גם מה תהייה חוויית המשתמש בכול שלב, ואם המשתמש יוכל למצוא בקלות את מה שהוא מחפש.
4. לפרוס את תכונות האתר והזרימה שלו – Wireframes
זכרו שצרכן מבולבל לא קונה. לכן חשוב להגדיר כל עמוד באתר, באופן שיאפשר למשתמש למצוא בקלות את כל מה שהוא מחפש.
5. תוכן האתר
התוכן שהאתר שלכם יספק יביא אליכם אנשים נוספים. הוא גם יגרום להם להישאר באתר ולתקשר עם המותג שלכם זמן רב יותר.
כשאתם מספקים תוכן יעיל, זה עוזר לעסק שלכם להתבלט ומבסס אתכם כסמכות בשוק שלכם.
תוכן הוא לב ליבה של נוכחות יעילה באינטרנט. תוכן שהוא משכנע, עדכני, רלוונטי ומצליח למשוך ולעניין את המשתמשים – הוא התוכן האידיאלי עבורכם.
6. עיצוב האתר
עיצוב הוא חלק חשוב מאסטרטגיית האתר שלכם, אבל היזהרו לא להקדיש לו את מלוא תשומת הלב, תוך הזנחת תחומים חשובים אחרים.
אנשים נמשכים אינסטינקטיבית לדברים חזותיים. לכן, זו צריכה להיות המטרה שלכם. בנוסף, מומלץ לבחור בעיצוב שקשור למיתוג שלכם ולמסר הכללי שאתם רוצים להעביר דרך האתר.
7. ארגון וסיסטמתיות
הפונקציונליות של האתר שלכם תשפיע באופן ישיר על האופן שבו אנשים יראו את המותג שלכם. ואם האתר לא מאורגן ולא עקבי, או אם הוא קשה לניווט – אנשים יקבלו רושם כללי רע מהעסק שלכם.
לבסוף, לאחר שהאתר שלכם יעלה, יהיה עליכם לערוך בדיקות חוזרות ונשנות, שיאפשרו לתקן את הדרוש תיקון, ולשמור על אתר מושך וידידותי למשתמש.
המאמר מאת אפאקספרס – חברה לבניית אפליקציות