יש עסקים שהשוק הישראלי קטן עליהם והם מחפשים להתחיל ולשווק את מרכולתם בשווקים גדולים יותר. ויש עסקים שמיועדים מראש לשוק בין-לאומי אבל בינתיים יושבים בדירת סטודיו בפתח תקווה. לא משנה מה הסיבה, יותר ויותר ישראלים מחפשים להרחיב את העסק שלהם ופונים לקידום אתרים בחו"ל. אבל האם אפשר לקדם אתר בגיברלטר כשאתם יושבים בקפה תמר?
הסודות שמאחורי קידום אתרים בחו"ל
בשנים האחרונות יותר עסקים ואתרים ישראלים פותחים את עצמם לשווקים חדשים וכתוצאה מכך עולם קידום האתרים בחו"ל החל לצבור פופולריות גבוהה מאוד ויותר חברות ומקדמי אתרים מציעים כיום פתרונות שיווק בין-לאומיים. אז מה הסודות שמאחורי קידום האתרים בחו"ל? מה הדברים בחשובים ביותר שיעזרו לכם לקדם את האתר שלכם במינימום השקעה ומקסימום תוצאות?
- כתובת האתר ומיקום השרתים
בעלי אתרים רבים רוצים לחסוך כספים (שזה דבר מובן וחשוב) באמצעות הקמה של עמוד ייעודי באתר הקיים למען השוק החדש, מעבר לתרגום העמוד הייעודי לשפה של קהל היעד החדש הם לא טורחים יותר מידי וחבל.
אם אתם רוצים לחדור לשוק חדש בצורה הטובה ביותר ולקדם את האתר שלכם בקרב קהל היעד החדש בצורה היעילה ביותר אתם חייבים להקים אתר ייעודי לשוק החדש, אתר שיש לו סיומת המתאימה למדינה ומובן שאתם חייבים שהשרת שעליו יושב האתר יהיה במדינה הרצויה ולא במדינה בה אתם נמצאים. - שפה וסלנג
אחד הנושאים החשובים ביותר בקידום אתר בחו"ל הוא ההתאמה של שפת האתר לאוכלוסיית היעד הרצויה (שימו לב שלא רשמנו למדינה הרצויה). אם אתם רוצים למשל לקדם אתר בקרב הקהילה היהודית במנצ'סטר אולי כדאי שתבנו אתר ביידיש ולא באנגלית או אם תרצו לקדם אתר בברצלונה לקהל מקומי אתם חייבים להקים אתר בקטלאנית ולא בספרדית.
על נושא השפה והסלנג יכולנו לכתוב מאמר שלם אבל נסתפק בינתיים רק בלחזור ולהדגיש בפניכם כי אתם חייבים להיות מדוייקים בניואנסים הקטנים ביותר של קהל היעד שלכם כי יש טעויות קטנות שלכם לא יראו כמו טעויות אבל בעבור הקורא מיועד מדובר יהיה באסון. - הכרות עם המתחרים
השוק הישראלי מוכר לנו מכיוון שאנו חיים בו מאז שנולדנו, לעומת זאת שווקים אחרים הם עולם חדש אשר אנו צריכים לגלות. מדובר על שווקים עם תחרותיות גבוהה בהרבה מהשוק הישראלי, שווקים שבהם האלגוריתם של גוגל בנוי מעט אחרת ולכל שוק יש את הדגשים שלו. לפני שתתחילו לקדם אתר במדינה זרה ערכו מחקר שוק על המתחרים שלכם, על מידת התחרותיות וכמובן גם על שיטות קידום נפוצות ונהוגות במדינת היעד.
אפשר לקדם אתרים בחו"ל
הרחבת העסק והתחלה של קידומו ושיווקו בשווקים חדשים היא אפשרית לחלוטין, היא פשוט דורשת מכם מחשבה ותכנון נכון. אל תכנסו להרפתקאה הזו באופן עיוור או על סמך תחושת בטן בלבד, בצעו את המעבר הזה רק לאחר תהליך תכנון איכותי שיפיג לכם את החששות וימנע מכם אי וודאות או אובדן כספים מיותר.
זכרו כי ניתן לקדם אתר כיום מכל מקום בעולם ומדובר על משימה אפשרית לחלוטין אם מבצעים אותה בצורה איכותית ומקצועית התוצאות שתקבלו יהיו מדהימות ויקפיצו את העסק שלכם בעשרות מונים.
מאמר באדיבות _Alt קידום אתרים בחו״ל.