ישנן דרכים רבים ושיטות, באמצעותן ניתן להגדיר את קהל היעד של העסק המבקש פרסום ושיווק בפייסבוק. בין אם אתם משתמשים בעצמכם בסוגי HACK שונים או מסתייעים באנשי מקצוע, מחקר קהל היעד הוא ההכרחי ומתבקש עוד לפני תחילת הקידום ברשת החברתית – פייסבוק.
התחרותיות הרבה בימינו מצריכה גם סיוע מקצועי. אין ספק, אפשר לקרוא מדריכים על קידום אתרים, שיווק בפייסבוק, שיווק בגוגל וכדומה, אך בשורה התחתונה, אנשי מקצוע העוסקים בשיווק בפייסבוק עושים את זה כל היום, מה שמוביל אותם להתמקצעות. כשרוצים לקדם בפייסבוק, יש לקחת בחשבון מרכיבים רבים, ביניהם למשל את נושא מחקר המתחרים. בעוד שניתן לבצע מחקר מתחרים לא רע בעצמכם, חברות דיגיטל רציניות ישתמשו בכלים שונים, וזאת בכדי להגדיר את קהל היעד.
הכרת קהל היעד וקמפיינים ממומנים בפייסבוק
כשמתבצע מחקר המתחרים, חברת קידום אתרים מומלצת תבצע מחקר רוחבי. במילים אחרות, חברת הקידום שלכם תברר באילו דפים קהל היעד שלכם נוטה לבקר, מה הם המותגים התופסים את תשומת ליבו של קהל היעד, תחביבים ועוד.
לאחר הגדרת קהל היעד הרלוונטי, קל יותר להקים קמפיין ממומן בפייסבוק שיניב תוצאות. במהלך מחקר קהל היעד, בודקים גם את הרגלי קניות האונליין של הגולשים, אילו סדרות וסרטי טלוויזיה קהל היעד אוהב, בני כמה הגולשים והיכן מתגוררים ועוד.
ניסוי וטעיה עצמית – כדאי?
אם עדיין לא שכרתם חברת קידום בפייסבוק, כמובן שישנם מספר דברים שתוכלו לבצע לבדכם, כמו למשל שיתוף הדף בכל מיני קבוצות ודפים בפייסבוק. כל עוד לא התחלתם איזשהו פרויקט שיווק ממומן בפייסבוק, בהחלט כדאי קצת "לשחק" עם אופציות השיתוף והכרת הפלטפורמה.
לעיתים, גם חברות מקצועיות בתחום מגדירות תקופה קצרה, במהלכה הן יתנהלו בשיטה של ניסוי וטעיה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שחברות שיווק גם משתמשות בכלים המאפשרים להם לבצע ניטור מידע. באמצעות כלים אלו של ניטור מידע, אנשי שיווק יכולים לפעול בשיטות של ניסוי וטעיה, כי הם רואים בזמן אמת את האפקט של הפרסום. בניגוד לאדם פרטי ונטול כלים, שצריך להמתין לפעמים חודשים עד שיבין אם הפרסום שלו עבד או לא, חברות שיווק בפייסבוק רואות את האפקט של הפרסום מהר מאוד. הפרסום לא עובד? מפסיקים אותו ועוברים הלאה לדרך שיווק אחרת.
מה לא לעשות בפלטפורמת פייסבוק מהדף העסקי?
אם אתם מנהלים דף עסקי בפייסבוק, קודם כל חשוב לדעת שחברות קידום מבצעות עבורכם גם ניהול דף עסקי וקידום, ככה שבדרך כלל כדאי להשאיר לחברות אלו את המלאכה. אם בכל זאת אתם מעדיפים להתנהל שיווקית אל מול הלקוחות שלכם בעצמכם, כדאי לקחת בחשבון שממש, אבל ממש לא מומלץ להיכנס לכל מיני "פינות" אישיות, פוליטיות וכדומה.
זכרו, אתם מנהלים דף עסקי ולא מנהלים מחאה חברתית. הרגיזו אתכם? השאירו ביקורות שליליות בדף העסקי? אל תפעלו מתוך פזיזות, ואל תגיבו ללקוחותיכם כאילו הם היו חברי ילדות שלכם. רכשו את הכבוד אל לקוחותיכם, רכזו את האנרגיה שלכם בקידום המותג שלכם ולא בתפל.
נכתב בשיתוף המומחים של לינקשייק לפרסום בפייסבוק.