בעידן שבו לכל עסק קיים אתר אינטרנט וחלקם גם עוסקים במכירה און ליין, ברור כי הנוכחות הדיגיטלית ברשת צריכה להיות משמעותית ודומיננטית. הקמה של עסק חדש וחשיפתו בפני קהל הלקוחות הפוטנציאלי באופן האופטימלי, היא משימה לא פשוטה שמוטב שרק מקצוענים יעסקו בה. על האדם המופקד על משימת הקידום של האתר העסקי, להיות מומחה של ממש לפרסום ברשת ולדעת את כל החוקים של המשחק בפלטפורמה העצומה הזו, שהופכת תחרותיות ומאתגרת עם כל יום שחולף.
האתר של העסק הוא כרטיס הביקור שלו ברשת
כאשר גולש מקיש ביטוי כלשהוא במנוע החיפוש ומגיע לרשימת אתרים, סביר להניח שבסופו של דבר הוא יבחר להיכנס אל אחד מבין עשר התוצאות הראשונות שיופיעו לפניו – משמע לעמוד הראשון. שכירת שירותיו של איש מקצוע לצורך קידום האתר העסקי שלכם, מטרתה להביא את האתר למיקום גבוה, כלומר שיהיה חלק מהעמוד הראשון ורצוי באחד מבין המקומות הראשונים. כשהגולשים "פוגשים" לראשונה את האתר, הם למעשה נחשפים לעסק לראשונה ולכן האתר בכלל ודף הבית בפרט – מהווה את כרטיס הביקור שלו באינטרנט. בכדי להפוך את האתר לאפקטיבי במיוחד ולמקדם מכירות משמעותי, יש להשקיע עבודה רבה בקידומו בצורה הנכונה ובבנייה מדויקת שלו. הרעיון הוא לחשוף אותו לכמה שיותר גולשים, תוך בנייתו באופן שיעודד גלישה ממושכת ויוביל לסגירה של כמה שיותר עסקאות מכירה.
באילו דרכים ניתן לקדם אתר באינטרנט?
שתי הדרכים האפקטיביות ביותר לקידום אתרים ברשת האינטרנט, הינן קידום בגוגל ושיווק ברשתות החברתיות. הפרסום באמצעות גוגל נחלק אף הוא לשני תתי-סוגים, שהם קידום אורגני וממומן. הקידום האורגני הוכיח את עצמו לאורך שנים כדרך האפקטיבית ביותר לייצר מובילות של אתרים בתחומם, זאת כאשר נעשה מחקר מקדים ומעמיק באשר לביטויי מפתח שכיחים לחיפוש וכן איפיון אמיתי של קהל היעד. קידום ממומן בגוגל אפקטיבי אף הוא, אך הוא מיועד יותר לעסקים חדשים יחסית או אתרים עסקיים שחשים בירידה במכירות וזקוקים ל"דחיפה" זמנית ומהירה.
פרסום ברשתות החברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק, יכול להביא אל העסק קהל שאיננו נחשף לאתר דרך גוגל ובנוסף לייצר שיח וקהילתיות סביב העסק, מה שכמובן יכול להועיל להרחבת קהל הגולשים ועידוד המכירות.
למה חשוב לבצע בדיקות לאתר באופן קבוע?
אתרי אינטרנט מצליחים אינם פועלים בשיטה של "שגר ושכח" כלומר שההשקעה הראשונית בבניית האתר והזנה של תוכן לתוכו, אינן מספיקות. חשוב לבדוק את האפקטיביות של חלקי האתר השונים, לרבות העיצוב, חווית המשתמש והתוכן עצמו כמובן, תוך מציאת החוליות החלשות וביצוע שינויים במידת הצורך. רק בדיקות חוזרות ונשנות של יחסי ההמרה כמו גם נתונים אחרים של האתר, באופן קבוע ולאורך זמן, יכולות להביא ליצירת אתר מצליח אשר תנועת הגולשים שבו, בעקביות, היא גבוהה והמכירות שלו משביעות רצון וגדלות עם הזמן.