כיום יודעים כל בעלי העסקים וכל נותני השירות שאם לא ישקיעו באתר מרשים ומקודם, הם לא באמת יוכלו להצליח ולפרוח.
האמת שזה היה נכון גם בעבר אך בחודשים האחרונים זה נכון הרבה יותר. עידן הקורונה שהביאה איתה שינויים משמעותיים בכל ההתנהלות של כל אחד מאתנו.
הבידודים, הסגרים, ההגבלות בתנועה כל אלו הובילו לכך שרבים מאתנו מבצעים פעולות רבות בלי לצאת מהבית. אנחנו מבקרים בבנק ובקופת החולים בלי לקום מהכורסה בבית, אנחנו קונים בגדים כלים ואפילו מוצרי חשמל רק מהתרשמות באתרים. ברור אם כן שאתרים שאינם מקצועיים ומושקעים, לא יזכו ללקוחות.
מתוך בניית אתרים בתקופתנו היא חלק בלתי נפרד מכל בעל עסק אשר מעוניין להגיע לכל אותם לקוחות הסגורים בביתם
מי בונה את האתר?
אתר אינטרנט חייב להיות מזמין, מעוצב היטב ונעים לעין. אתר שאינו כזה הוא אתר שהלקוחות לא ירצו לשהות בו. הם לא יתעכבו לבדוק מה יש באתר ומה הוא מציע ועל כן הם גם לא יבצעו קניות בחנות של האתר. על כן, חשוב לשים לב לכל מרכיב באתר, לכל דף ולכל פרט שמקל את ההתמצאות באתר.
אתר שהוא מושקע בצורה נכונה ומקצועית הוא אתר שגם גוגל עשוי לאהוב אותו יותר. אתר כזה יצליח להגיע רחוק.
בנינו אתר. האם זה מספיק?
הרשת מלאה ועמוסה במאות אלפים של אתרים בכל נושא ובכל תחום. כאשר אנחנו מקלידים בשורת החיפוש את התחום שאנחנו רוצים, עולים מאות תוצאות. אך כולנו מתייחסים בדרך כלל רק לתוצאות של הדף הראשון.
מעטים הם האנשים שנכנסים לדפים הבאים שגוגל מציע. זאת אומרת שהשאיפה של כל אחד מבעלי העסקים היא אכן לזכות ולהגיע לדפים הראשונים.
על מנת שזה אכן יקרה, צריך לעבוד קשה על מנת למצוא חן בעיני גוגל. אז הדבר הראשון הוא אתר רציני ומושקע כפי שכבר ציינו. אך מעבר לכך יש את העניין של קידום האתר.
אם האתר לא יהיה מקודם באופן עקבי על פי הכללים, הוא ישקע מהר מאוד והלקוחות הפוטנציאליים כלל לא יהיו מודעים לעצם קיומו.
קידום אורגני וקידום ממומן, מה ההבדל?
כאן אנחנו נכנסים לנושא המורכב של קידום אתרים. זה דבר שאסור להזניח אף פעם. אתר שלא דואג לקידום שלו, אזי גם אם הוא כבר הגיע למקום טוב, הוא עלול לאבד אותו. זאת בגלל שהמתחרים שלו לא ישקטו על השמרים ויצליחו להשיג אותו. באופן אוטומטי הוא ישקע אט אט.
ישנם שני סוגים עיקריים של קידומי אתרים.
· קידום ממומן – זהו קידום שמשלמים עליו כסף ובאופן אוטומטי האתר יעלה להצעות הראשונות של גוגל. זה יעבוד כל עוד בעל האתר משלם.
· קידום אורגני – זה הקידום שגוגל אוהב. מדובר בקידום איטי הכולל הרבה טקסטים עם מילות מפתח, קישורים באתר ואל האתר ועבודה עקבית של מקדם אתרים מקצועי. זה מה שלמעשה יחזק יותר מכל את המקום של האתר ואת היציבות שלו לאורך זמן.