ממש מיותר לשכנע אתכם שחובה להפגין נוכחות ברשתות החברתיות, כי זה ברור לכולנו. מיתוג ושיווק נעשים בשלל זירות אשר עשויות להתאים לפרסום המוצר או השירות, וכדאי להסתייע באנשי המקצוע הנכונים. בואו נדבר מיתוג דיגיטלי, פיזי ומה שביניהם.
מומחי פרסום, שיווק ומיתוג תמיד יגידו לכם שיש צורך להתנסות במספר זירות פרסומיות. מדוע? מכיוון ויש צורך לבצע מחקר, יש צורך לבדוק היכן קהל היעד יכול להיחשף לפרסום שלכם, בדיקת מתחרים ועוד רבות. תוך כדי ביצוע המחקרים השונים והבדיקות הנרחבות, חברות קידום ושיווק מומלצות יבצעו גם אלימינציה, שמטרתה לסמן אזורים דיגיטליים (וגם פיזיים) בהם הפרסום והשיווק אינם עובדים נכון.
פרסום ברשתות החברתיות ומיתוג עסקים
כיום, כולנו נמצאים ברשתות החברתיות השונות, מתעדים, ממליצים על מוצרים, חולקים ומשתפים. אם עובדים נכון מבחינת SEO ומבחינות שיווקיות אחרות, מינוף העסק דרך הרשתות החברתיות הוא מומלץ ביותר.
יחד עם זאת, חובה להבין דבר פשוט – עבודת שיווק לא נכונה ברשתות החברתיות גם עלולה לגרום לנזק חמור בתדמיתו של בית העסק. חובה תמיד לזכור, אנשים ימליצו עליכם בחום לב אם השירות והמוצר שלכם יהיו לטעמם, אך אנשים גם ימהרו לפרסם חוות דעת שליליות לגביכם.
פרסום ושיווק דרך הערוצים המתאימים – מה צריך לדעת?
מיתוג עסקי מתבצע בשלל הזירות החברתיות, בין אם דרך פייסבוק, דרך אינסטגרם, לינקדין ועוד. דרך הערוצים החברתיים השונים, תוכלו לאתר את קהל היעד שלכם, לצבור לידים וכדומה. אם פעם YOUTUBE היה ערוץ דרכו אנשים בעיקר הפיצו את בשורתם המוזיקלית, היום המצב הוא אחר.
שיווק מתבצע גם דרך יוטיוב, בין אם אתם מוכרים יודאיקה, בגדים, תכשיטים או כל דבר אחר. יחד עם כל הנפלאות בעולם הדיגיטל והאפשרויות הרבות, חשוב לזכור תמיד שגם את הנושא של שיווק פיזי של העסק שלכם. במילים אחרות, הקפידו לשכור מעצבי פנים לעיצוב המשרד, ואפילו אדריכלים אם יש את הצורך.
איך אני יודעת שתהליך שיווק מתבצע נכון?
עצבו את הדוכנים שלכם באופן ממגנט, השקיעו בפרסום חוצות אם אפשר מבחינה כלכלית ועוד. אין ספק, אפשרויות המיתוג העסקי הן רבות, מה שעלול להוביל להוצאת כספים רבים ומיותרים. בכדי לוודא שהתקציב מושקע במקומות הנכונים, חברת מיתוג מומלצת תבצע מחקרים הכרחיים, בדיקות מקיפות, בדיקת מתחרים ועוד.
חברת שיווק מומלצת לעולם לא תשקיע סכומי עתק, לפני שהיא בדקה כי אכן הרשת החברתית או הזירה הפרסומית מתאימות לשיווק העסק שלכם. בין אם מדובר על שיווק ברדיו, ברדיו דיגיטלי, בשלטי חוצות או בפלטפורמות חברתיות, המחקר המקדים הוא הכרחי. באמצעות מחקר נכון, ההשקעה שלכם תנותב למקומות הנכונים ביותר.
נכתב בשיתוף המומחים של פלטפרומה למיתוג עסקי.