פנינת השיווק הדיגיטלי לעסקים ואנשי ציבור בשנים האחרונות היא ניהול מוניטין, ניהול תדמית באינטרנט בו משתמשים חברות גדולות וגם עסקים בינוניים וקטנים.
איך ניהול מוניטין באינטרנט יכול לסייע לעסקים? וכיצד מומחה לניהול מוניטין וצוות דיגיטלי דואגים לבנייה והוצאה לפועל של תכנית שיווקית דיגיטלית?
שיווק דיגיטלי באינטרנט? ניהול מוניטין!
השיווק הדיגיטלי כולל בתוכו היבטים רבים המסייעים לעסקים וגורמים נוספים להשיג את המטרות שלהם, ניהול מוניטין מאגד בתוכו כלים רבים של השיווק הדיגיטלי והתמקדות ישירה ביצירת מוניטין חיובי, רושם ראשוני חיובי, ביטחון, אמינות ודגש על המומחיות והמסרים העסקיים והציבוריים של כל גורם הפונה לקבלת שירותי ניהול מוניטין.
ניהול מוניטין מבוצע בקידום אורגני, משמעות הדבר היא שמומחה ניהול המוניטין שלכם חייב להיות בעל ניסיון רב שנים כדי להצליח לבנות ולהוביל תכנית שיווקית דיגיטלית המותאמת לכל עסק או אדם, בכל גודל, מכל ענף ותחום ובהתאם לצרכים העסקיים והציבוריים של מבקש השירות.
חשיבות ניהול מוניטין בעידן הדיגיטלי
יצירת מוניטין חיובי היא קריטית בעידן הדיגיטלי, כפי שבעבר הרושם הראשוני היה נקבע בשטח מפה לאוזן, כיום גוגל והרשתות החברתיות קובעות כיצד אתם תראו ובחיפוש אחד פשוט המבוצע ממכשירים ניידים ונייחים ובכל גיל – הלקוח או האוהד הפוטנציאלי שלכם יתקבע מחשבתית עליכם וייחשף לכל המידע עליכם.
ככל שהמידע הבולט עליכם בגוגל יהיה חיובי ומותאם יותר כך תוכלו לשפר את הרושם הראשוני והתדמית העסקית והציבורית שלכם, לשפר את הסיכוי לעלייה במכירות או באהדה כלפיכם ולהתחרות בצורה טובה מול המתחרים כאשר המוניטין שלכם חיובי ומושך.
במידה והמוניטין שלכם יופיע כזניח ושולי, הסיכוי למשוך גולשים אליכם הוא לא גבוה במיוחד ובמידה והמוניטין שלכם שלילי כתוצאה מתוצאות חיפוש שליליות בגוגל, העסק שלכם או אתם בבעיה הדורשת טיפול מקצועי בהקדם.
כיצד מומחה לניהול מוניטין הופך את התדמית שלכם לחיובית?
כאמור, ניהול מוניטין מתבצע באמצעות כלים דיגיטליים רבים ובניהם: הקמת אתר תדמית או אופטימיזציה לאתר קיים, כתבות שיווקיות חיובית על העסק או האדם לו מבוצע ניהול המוניטין, פתיחת פלטפורמות שיווקיות דיגיטליות, קידום תמונות וסרטונים וביצוע פעולות דיגיטליות נוספות שכל תפקידן הוא לסייע בקידום התכנים החיוביים החדשים ודחיקת התכנים הלא רצויים אל העמודים האחוריים.
הצעד הראשון של מומחה ניהול המוניטין וצוות הדיגיטל הוא לנטר את המידע הקיים עליכם, ניתוח ובחינת המידע הקיים יאפשרו למומחה ניהול המוניטין לגבש תכנית פעולה דיגיטלית המותאמת לכל עסק ולכל אדם, את התכנית השיווקית יוציאו לפועל מומחה לניהול מוניטין וצוות דיגיטל – ככל שהמומחה והצוות יותר מנוסים ויעילים, כך התוצאות יבואו לידי ביטוי ובהקדם האפשרי.
לניהול מוניטין ניתן לשלב גם קידום אתרים, קמפיין ממומן בגוגל וברשתות החברתיות ושילוב אמצעים שיווקיים קיימים וחדשים ליצירת מוניטין חיובי, תחרות טובה במתחרים והצלחה עסקית, ציבורית או אישית.