דרכים פשוטות לשיפור אסטרטגיית השיווק שלכם:
זה לא סוד שתוכן איכותי יכול לעשות פלאים בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט – תוכן איכותי הוא הבסיס להצלחה של כמעט כל קמפיין שיווקי, והוא גם אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפור ביצועי האתר שלכם, ובמיוחד אם מרבית הפעילות שלו מבוססת המרות. במדריך שלפניכם נציע 4 דרכים למינוף אסטרטגיית השיווק לאתר שלכם:
צעד ראשון לשיפור אסטרטגיית השיווק – שיפור מהירויות
גוגל מחשיב את מהירות האתר כפרמטר מאוד חשוב, כך שאם האתר שלכם חווה לאחרונה ירידה בדירוגים האורגניים שלו – ייתכן ומהירות טעינה נמוכה היא אחת ההשפעות על כך.
כדי לדעת מה מקור הבעיה תוכלו להיעזר בכלי בדיקת המהירויות של גוגל, מפרט טכני לתיקונים ושיפורים לפתירת הבעיה, ואם מדובר בתיקונים טכניים מורכבים תוכלו להיעזר באנשים טכניים מחברת בניית האתרים או בניית אתרי תדמית שבנתה לכם את האתר. רצוי שנושא המהירויות יהיה בראש סדר העדיפויות שלכם, שכן גוגל כבר הכזירה על אלגוריתם שצפי לצאת בשנת 2021 שיגרום למהירויות הטעינה להשפיע בצורה חזקה על הדירוגים.
צעד שני לשיפור אסטרטגיית השיווק – תוכן מהקהל שלכם
תוכן שנוצר ע"י הלקוחות שלכם יכול לייצר באז ענק לעסק שלכם, ולכן מאוד מומלץ להניע את הקהל שלכם לייצר עבורכם תוכן כזה.
תוכלו למשל לבקש מהם לשתף את החוויה שלהם מהמותג, או מהמוצר/המוצרים שלכם בדף הפייסבוק של העסק, לצלם תמונות סלפי עם המוצרים, להוסיף האשטגים מתאימים ולהעלות לאינסטגרם – פעולות מסוג זה שהקהל שלכם יבצע יגבירו את החשיפה למותג שלכם, וימשכו לקוחות פוטנציאליים נוספים.
התאמת התוכן לקהל
הבסיס לאסטרטגיית שיווק טובה מתחיל בלימוד והיכרות של קהל היעד שלכם – במידה ואתר העסק שלכם מוכר גם ללקוחות בין לאומיים, חשוב קודם לחקור את השטח, ולנסות להבין את ההעדפות של קהל היעד של אותה מדינה (או מדינות). זכרו שלכל מדינה יש קהל יעד משלה, ולכל קהל יעד כזה יש העדפות שיווקיות שונות.
נסו אפילו להיעזר בכוכבי רשת מקומיים, שלהם יש השפעה רבה על דעת הקהל של אותו שוק יעד בינ"ל אליו אתם מכוונים – סיוע של אנשים בעלי שם ברשתות החברתיות המקומיות יוכל לסייע אפילו עוד יותר להגביר את התנועה לאתר העסק שלכם.
הקמת בלוג תוכן
אחד הכלים המוצלחים ביותר להעצמת אסטרטגיות שיווק הוא בלוג תוכן. בלוג שעולים אליו תכנים איכותיים באופן שוטף יחזק את כל המערך הפנימי של האתר שלכם, ואף יסייע למשוך תנועת גולשים נוספת לאתר שלכם. חשוב להשתדל למקד את הבלוג לנושא נישתי אחד ולא להתפזר לכל מיני כיוונים של התכנים – תוכן בנושא ממוקד יהיה שימושי ומעניין יותר עבור הקהל בו אתם מתמקדים.
המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם ראובן אדמוני – מתמחה בניהול תחומי שירות, שיווק וסחר