איך כדאי להתחיל לשווק עסק חדש באינטרנט, אם אין לכם ניסיון קודם בזה?

Promotion Product Strategy Marketing Concept

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי, ובהתאם כל עסק חדש חייב להפגין נוכחות משמעותית גם אונליין. לכאורה כיום השיווק האינטרנטי הוא יחסית קל: פלטפורמות שונות מאפשרות לנו לבנות אתרים מרשימים בעצמנו, כולנו מבלים גם ככה זמן רב בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות, שליחת ניוזלטרים היא גם כן פעולה שניתן להשלים בפשטות והאפשרויות רבות ומגוונות.

מצד שני, כל הפעולות הנ"ל חייבות להתבצע באופן יעיל, כדי שההשקעה תניב את התמורה הרצויה. כדאי לזכור שלעסק חדש יש לא מעט הוצאות ואילו ההכנסות עלולות להיות עדיין נמוכות מאוד – ולכן, כדי להתבסס בשוק ולעבור את התקופה הראשונית בלי סיכונים מיותרים, חשוב להתנהל בחוכמה.

שילוב מדויק של כל ערוצי הפעילות

הדגש הראשון של פרסום באינטרנט של כל עסק הוא שילוב חכם של מספר ערוצי פעילות. האופציות העיקריות הן:

1. קידום אתרים אורגני – פעולה שמוכרת גם בשם SEO (ראשי תיבות של הביטוי Search Engine Optimization), ומטרתה היא לחשוף את האתר של העסק לכמה שיותר גולשים רלוונטיים, כלומר כאלה שיש סיכוי סביר שיהפכו ללקוחות.

2. שיווק ברשתות חברתיות – פעולה שמוכרת גם בשם SMO (ראשי תיבות של הביטוי Social Media Optimization). הרשתות העיקריות שמתאימות לשיווק עסקים הן פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר. במידה מסוימת גם יוטיוב היא רשת חברתית ובכל מקרה היא מהווה ערוץ פעילות מומלץ.

3. קידום ממומן – משיכת גולשים באמצעות פרסומות (בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב וגם ברשת האתרים של גוגל).

4. ניוזלטרים – שליחת מיילים לקהל מפולח היטב יכולה להביא למכירות רבות.

5. שיווק על בסיס תוכן – בעזרת פלטפורמות כמו טאבולה, אאוטבריין וכו'.

כשפועלים במקביל בכמה ערוצים התוצאות משתפרות פלאים, כך על-פי מחקרים רבים. הסיבה היא האופן שבו אנחנו מתנהלים במרחב הדיגיטלי, וטווח הקשב הקצר שלנו לנוכח ריבוי הגירויים. כשאדם נחשף כמה פעמים למסרים שיווקיים רלוונטיים של אותו עסק, בערוצים שונים, יש סיכוי גבוה יותר להניע אותו לפעולה הרצויה.

סוף מעשה במחשבה תחילה

הדגש החשוב השני, ובמידה רבה אפילו הראשון שיש להקדיש לו תשומת לב, הוא תכנון מדויק של אסטרטגיית פרסום באינטרנט – כלומר אפיון קהל היעד, על בסיס המוצרים והשירותים שהעסק מעוניין למכור ובהתאם ליתרונות היחסיים שלו על פני המתחרים.

בהתאם עוד לפני שבונים אתר, מפרסמים תכנים בפייסבוק ומשלמים לגוגל אדוורדס על מודעות, חשוב לענות על מספר שאלות:

* למי כדאי לקנות מהעסק מוצרים ושירותים?

* מהו הערך המוסף של העסק?

* איך להבליט את היתרונות?

* איפה אפשר למצוא ברשת את קהל היעד?

* מה גורם לאותם לקוחות פוטנציאליים להשתכנע?

בהתאם לתשובות לשאלות הנ"ל, גם נקבעת חלוקת המשאבים בין ערוצי הפעילות השונים. כך למשל לעסק שפונה לקהל צעיר כדאי להשקיע בפרסום באינסטגרם, ואילו לעסקים שפועלים בתחומים תחרותיים במיוחד כך שאי אפשר להביא את האתר לצמרת תוצאות החיפוש בזמן קצר, ההמלצה היא להשקיע יותר בפרסום ממומן בחודשי הפעילות הראשונים.

תוכן איכותי

בכל תחום פעילות של העסק ובכל ערוץ מקוון, פרסום באינטרנט אפקטיבי כולל תוכן איכותי. גם יצירת התוכן מבוססת על תשובות לכל השאלות הנ"ל, ואחרות, ובנוסף נדרש מחקר מילות מפתח כדי להבין איך מתורגמים הרצונות של הגולשים הרלוונטיים לביטויים ספציפיים שאותם הם מחפשים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.

חשוב לזכור: אמנם ברחבי הרשת ניתן למצוא לא מעט תכנים נחותים, ולכן לטעות ולחשוב שלכמות יש משקל גדול יותר מהאיכות – אבל ברשתות החברתיות תוכן ירוד ירחיק מכם עוקבים, וגם גוגל כבר יודעת לזהות תכנים שמספקים ערך אמיתי לגולשים ולתעדף אותם, כך שמומלץ להקדיש תשומת לב רבה לנושא זה.

הפוסט הזה היה יעיל עבורך?

אם כן אנו נשמח שתשתף את החברים שלך ברשתות החברתיות. 

יש לך משהו להוסיף? אתה מוזמן להגיב לנו כאן למטה.

השאר תגובה

חיפוש

קטגוריות

מאמרים ופוסטים אחרונים

לקוחות מספרים

רפי קונו
רפי קונומנכ"ל חברת יהלומי
חברת יהלומי ניסור וקידוח בטון רוצה להודות לחברת ריידאון על הקידום אתרים בגוגל ועל בניית אתר מרשים ביותר אני יעשה אתזה בקצרה כי אם אני יאריך אני לא אסיים פניתי לפני כשנה למימון ואברהם בדוש שני בחורים צעירים וכריזמטים על מנת לקדם ולמנף את העסק שלי בהתחלה לא כלכך הבנתי כמה זה באמת יעיל אבל אחרי כמה חודשים הכמות פניות שקיבלנו הביא אותנו למצב שהתחלנו קרא עוד
נתי רבי
נתי רביחברת POWER
את מימון ואברהם הכרתי עוד בתחילת דרכם וסמכתי עליהם, העבודה שהם עשו בשבילי באמת השאירה אותי ללא מילים אם זה המיתוג שאני מאוד אהבתי ועזר לי ליצור שם לעסק שלי, ואם זה האתר שכולם מחמיאים לי עליו, והכי חשוב הפרסום שהם עושים לי אני מקבל הרבה עבודה ואני אפילו זוכה להעביר עבודות לחברים, הם הבטיחו לי שהאתר שלי יהיה מקום ראשון בגוגל והוא באמת מקום ראשון, אני ממליץ לכל מי שקורא את זה לעבוד עם חברת ריידאון.
דוד בן עיון
דוד בן עיוןמוברס הובלות
ממליץ בחום! אברהם ומימון אנשי עשייה שעובדים ומתמידים בעבודתם בנאמנות. מבחינה מקצועית אין לי תלונות החברה יודעים ומכירים היטב את עולם הפרסום הדיגיטלי. ולכן רואים תוצאות בשטח.
ישראל פרזם
ישראל פרזםצלזיוס מערכות חימום
לאחר מספר שנים שעשיתי מיתוג ופירסום בחברות גדולות עם שם מפוצץ החלטתי להתחיל למתג את העסק אצל אברהם מריידאון והבנתי כמה מיתוג טוב יכול להרים עסק הם דאגו שאני יהיה הכי מרוצה שיש ונתנו שירות עד הסוף אז כל עסק שרוצה לקחת את עצמו צעד קדימה תעשו צעד חכם ואני בטוח שלא תיתאכזבו
הקודם
הבא

תיק עבודות

פוסטים אחרונים

Promotion and advertising on Google: what is the difference?
מאמר אורח
Maimon Badush

קידום ופרסום בגוגל: מה ההבדל?

גוגל ביצעה שינויים רבים באלגוריתם שלה כדי להפוך אותו לידידותי יותר למשתמש. זהו מנוע החיפוש הראשון שמציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור שאילתה נתונה. גוגל

קרא עוד »
סרטון תדמית
אסטרטגיה שיווקית
Maimon Badush

הדרך לסרטון תדמית מוצלח

אם עדיין לא התחלתם לשווק את העסק שלכם באמצעות סרטוני תדמית, הגיע הזמן. הפופולריות של שיווק בווידאו כל כך מרקיעת שחקים, עד כי זה הפך

קרא עוד »
Internet Marketing

RideOn Internet Marketing

רייד-און שיווק דיגיטלי הנה סוכנות לשיווק עסקים בדיגיטל, אנו יוצרים מותגים בתוך רשת האינטנרט.

חיפוש

השירותים שלנו

ריידאון שיווק ופרסום באינטרנט

רוצים שגם העסק שלכם ינצח ברשת?

מלאו את הפרטים למטה ואנו נחזור אליכם כדי להבין את הצרכים שלכם ולתאם לנו פגישת היכרות